Wydawnictwo
Towar dnia
Automatyczne skrzynie biegów budowa diagnostyka serwiowanie
Od autora:
Współczesna automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako zespół skomplikowany i wymagający specyficznej obsługi. Warsztaty serwisowe ze szczególną rezerwą podchodzą do diagnostyki i napraw sterowników - bloków hydraulicznych, których budowa w skrzyniach sterownych mechanicznie jest bardzo złożona. Współczesne, elektroniczne układy sterowania przekładnią automatyczną umożliwiły znaczne uproszczenie budowy bloku hydraulicznego. W zamian za to na tradycyjnie mechanicznym zespole pojawiły się elementy elektryczne, które choć dobrze znane w przemyśle samochodowym, ponownie stały się przeszkodą w pewnej i efektywnej naprawie skrzynki automatycznej. Przede wszystkim jednak, największą barierą w obsłudze tego typu przekładni jest ich niska popularność w naszym regionie. W poradniku zostaną przedstawione podstawy budowy skrzyni automatycznej, przykłady typowych uszkodzeń elementów tego zespołu oraz wskazówki dotyczące weryfikacji skrzyń przed naprawą.
Spis treści:
1.Budowa klasycznej skrzyni biegów
1.1.Konwertor
1.1.1.Sprzęgło lock-up
1.2.Przekładnia planetarna
1.3.Zespoły sprzęgieł i hamulców
1.3.1.Sprzęgło jednokierunkowe
1.3.2.Mechanizm hamulca postojowego
1.3.3.Pompa oleju
1.4.Blok hydrauliczny
2.Przykład działania bloku hydraulicznego
3.Układ sterujący
4.Czujniki zewnętrzne
5.Zasada prawidłowej obsługi automatycznej skrzyni biegów
5.1.Holowanie
5.2.Kontrola i uzupełnienie poziomu oleju
6.Kontrola i weryfikacja zespołów
6.1.Weryfikacja konwertora
6.2.Weryfikacja zespołu planetarnego
6.3.Weryfikacja koszy sprzęgieł i hamulców
6.4.Weryfikacja bloku hydraulicznego
7.Diagnostyka
7.1.Kontrole diagnostyczne
7.2.Diagnostyka pokładowa
Zestawienie kodów usterek grupy PO7XX dla układu sterowania przeniesieniem napędu, odczytywanie z systemu diagnostyki pokładowej samochodu
Płyta CD