Google+
Autodata
Promocja!

Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej. Budowa, diagnostyka, obsługa

Cena: 46,70 zł z VAT
48,30 zł

Wydawnictwo: WKiŁ

Dostępność: dostępny

Masz pytania? Zadzwoń numer telefonu 24 23 11 006 lub napisz: sklep@autodata.pl

Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej. Budowa, diagnostyka, obsługa

Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej. Budowa Diagnostyka Obsługa. Jak diagnozować ?

Wydanie 2 rozrzerzone 
Nowe wydanie niniejszej książki rozszerzono o:
• nowe przykłady wykrywania uszkodzeń magistrali CAN (rozdział 6),
• budowę, działanie i wykrywanie uszkodzeń magistrali MOST (rozdział 8),
• budowę i diagnozowanie magistrali FlexRay w samochodach Audi A7 i A8 (rozdział 10.10),
• budowę, działanie i zasady sprawdzania bezprzewodowych systemów transmisji danych GSM, Bluetooth i GPS (rozdział 11).


Wydanie: 2 rozrzerzone / 2016
Tłumacz: Waldemar Nawrocki
Format: B5 (165x238 mm)
Liczba stron: 128
Liczba ilustracji: 80
Liczba tabel: 5
Seria: W praktyce warsztatowej
Oprawa: miękka

Ciekawy poradnik bardzo przydatny dla warsztatów samochodowych zajmujących sie diagnostyka samochodową i elektroniką.
Zrozumienie zasady działania systemów transmisji danych bardzo ułatwia szybka i sprawną diagnostykę i prawidłowa naprawę samochodów.

Fachowy bogato ilustrowany poradnik opisujący podstawy budowy, diagnozowania i obsługi powszechnie stosowanych obecnie sieci transmisji danych wykorzystywanych w elektronicznym wyposażeniu pojazdów samochodowych.
Zawiera:
? klasyfikację samochodowych sieci transmisji danych,
? budowę, działanie i zasady sprawdzania magistrali CAN,
? diagnozowanie magistrali Low-Speed CAN,
? diagnozowanie magistrali High-Speed CAN,
? przykłady wykrywania uszkodzeń magistrali CAN w samochodach,
? budowę, działanie i wykrywanie uszkodzeń magistrali LIN,
? budowę, działanie i wykrywanie uszkodzeń magistrali MOST,
? podstawy sterowania elektrycznego X-by-wire,
? budowę, działanie i wykrywanie uszkodzeń magistrali FlexRay,
? budowę, działanie i zasady sprawdzania bezprzewodowych systemów transmisji danych GSM, Bluetooth i GPS.
Praktyczne wykrywanie usterek i uszkodzeń opisano na przykładzie samochodów: Audi A4, A5, A7 i A8, Isuzu D-Max, Mercedes-Benz klasy C typu W 203 i W 204, Volkswagen Touran.
Nowe wydanie niniejszej książki rozszerzono o:
? nowe przykłady wykrywania uszkodzeń magistrali CAN (rozdział 6),
? budowę, działanie i wykrywanie uszkodzeń magistrali MOST (rozdział 8),
? budowę i diagnozowanie magistrali FlexRay w samochodach Audi A7 i A8 (rozdział 10.10),
? budowę, działanie i zasady sprawdzania bezprzewodowych systemów transmisji danych GSM, Bluetooth i GPS (rozdział 11).
Odbiorcy książki: inżynierowie i technicy zaplecza technicznego motoryzacji, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie średnich szkół technicznych o profilu samochodowym oraz wszyscy zainteresowani tą tematyką.

Spis treści

Przedmowa 

O autorze
       10

1. Klasyfikacja magistral danych
       11 

2. Magistrala CAN
       12

      2.1. Budowa magistrali CAN 12

      2.2. Komunikaty CAN 13

      2.3. Arbitraż 14 

      2.4. Transmisja danych 15

      2.5. Szybkość transmisji danych 17

      2.6. Sygnały w magistrali CAN 18

      2.7. Odczytywanie komunikatów danych 19

3. Przetwarzanie informacji o błędach
       23

      3.1. Błąd potwierdzenia komunikatu 23

      3.2. Błąd sumy kontrolnej CRC 23

      3.3. Błąd wartości bitu 24

      3.4. Błąd formatu 24

      3.5. Błąd bitów odstępowych 24

      3.6. Sygnały różnicowe 25

      3.7. Topologia magistrali danych 26 

      3.8. Brama 30

      3.9. Uszkodzenie przewodów transmisyjnych 32

4. Diagnostyka uszkodzeń magistrali Low-Speed CAN
       34

      4.1. Wiadomości wstępne 34

      4.2. Przerwanie przewodu magistrali CAN na przykładzie samochodu Volkswagen Touran 35

      4.3. Wykrywanie uszkodzenia za pomocą multimetru 36

      4.4. Wykrywanie uszkodzenia za pomocą oscyloskopu 37

      4.5. Lokalizacja uszkodzenia 38

      4.6. Usuwanie uszkodzenia 39

      4.7. Kasowanie zawartości rejestru błędów 40

      4.8. Zwarcie przewodu magistrali CAN z masą na przykładzie samochodu Audi A8 40

      4.9. Zwarcie przewodu magistrali CAN z plusem zasilania na przykładzie samochodAudi A8 40

      4.10. Zwarcie między przewodami CAN-H i CAN-L na przykładzie samochodu Mercedes-Benz klasy C (W203) 45

      4.11. Zwarcie między przewodami CAN-H i CAN-L na przykładzie samochodu Volkswagen Touran 48

      4.12. Zamiana przewodów magistrali CAN 49

5. Diagnostyka uszkodzeń magistrali High-Speed CAN
       51 

      5.1. Wiadomości wstępne 51

      5.2. Uszkodzenie opornika dopasowującego 52

      5.3. Przerwanie przewodu magistrali CAN 52

      5.4. Zwarcie przewodu magistrali CAN z masą 53

      5.5. Zwarcie przewodu magistrali CAN do szyny plus zasilania na przykładzie samochodu Mercedes-Benz klasy C (W204) 55 

      5.6. Zwarcie między przewodami CAN-H i CAN-L 57

      5.7. Uszkodzenie lub brak opornika dopasowującego 58 

6. Przykłady wykrywania uszkodzeń magistrali CAN
       60 

      6.1. Magistrala Low-Speed CAN samochodu Volkswagen Touran 60

      6.2. Magistrala High-Speed CAN samochodu Audi A5 64

      6.3. Magistrala High-Speed CAN samochodu Isuzu D-Max 68

7. Podsystem LIN
       71

      7.1. Wiadomości wstępne 71

      7.1. Charakterystyka magistrali LIN 71

      7.2. Transmisja danych 72

      7.3. Przebieg sygnału 74 

      7.4. Konfiguracja sieci magistrali LIN 76

      7.5. Uszkodzenia magistrali LIN 77 

8. Magistrala MOST
       82

      8.1. Sieci światłowodowe 82

      8.2. Budowa sterowników MOST 84

      8.3. Zarządzanie magistralą 85

      8.4. Struktura bloków danych komunikatu MOST 85

      8.5. Start systemu 86

      8.6. Wyłączanie systemu 86

      8.7. Wykrywanie uszkodzeń magistrali MOST na przykładzie samochodu Audi A8 86

9. System X-by-wire – sterowanie elektryczne
       91

10. Magistrala FlexRay
       93

      10.1. Wiadomości wstępne 93

      10.2. Cykl komunikacyjny 93

      10.3. Protokół komunikacyjny 95

      10.4. Topologia magistrali 95

      10.5. Budowa sterownika współpracującego z magistralą 95

      10.6. Poziomy napięcia sygnałów 96

      10.7. Szybkość transmisji danych 96

      10.8. Wykrywanie uszkodzeń 97

      10.9. Pierwsze zastosowania 98

      10.10. Magistrala FlexRay w samochodach Audi 98

11. Bezprzewodowe systemy transmisji danych
       103 

      11.1. Wiadomości wstępne 103

      11.2. Sieć GSM 111

      11.3. Sieć Bluetooth 115

      11.4. System GPS 116 

12. Kształcenie zawodowe w zakresie mechatroniki samochodowej
       119 

      Dodatek 120 

      Obsługa oscyloskopu 120 

      Przeliczenia wzajemne liczb dziesiętnych, dwójkowych i szesnastkowych 121 

Literatura
       124 

Skorowidz 
    125
Poleć znajomemu
Nadawca:
E-mail znajomego:
Wiadomość:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Chcesz otrzymywać informacje o nowościach w naszym sklepie?
Wpisz swój adres e-mail!


:: Wybierz grupę ::



Nie jestem zainteresowany - zamknij komunikat

Wydawnictwo

Tło kategorie

Towar dnia

BMW serii 3 (typu E46) od kwietnia 1998 roku

Teraz 59,90 zł z VAT zamiast 67,20 zł

Wystaw Opinię