Google+
Autodata
Promocja!

Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej. Budowa, sprawdzanie, diagnostyka. Dostępne nowe wydanie

Cena: 57,70 zł z VAT
63,00 zł

Wydawnictwo: WKiŁ

Dostępność: produkt niedostępny

Masz pytania? Zadzwoń numer telefonu 24 23 11 006 lub napisz: sklep@autodata.pl

Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej. Budowa, sprawdzanie, diagnostyka. Dostępne nowe wydanie
Praktyczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie zasobnikowych układów wtryskowych Common Rail, powszechnie stosowanych obecnie w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Opisano sposoby sprawdzania nie wymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Bardzo cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów Common Rail czołowych producentów (Bosch, Delphi, Siemens, Denso) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy. W dodatku do książki uwzględniono diagnostykę układów wtryskowych silników wysokoprężnych firmy Volkswagen wyposażonych w pompowtryskiwacze.
Odbiorcy książki: inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie średnich szkół technicznych o profilu samochodowym oraz użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w zasobnikowy układ wtryskowy Common Rail.

Spis Treści
Wstęp   7
1. Budowa układów wtryskowych Common Rail   11
1.1. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia   11
1.2. Regulacja wysokiego ciśnienia   12
1.3. Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia   17
1.4. Wtryskiwacze   19
1.5. Kompensacja tolerancji wykonawczych w układach wtryskowych Common Rail    23
1.6. Kalibracja dawki zerowej   24
1.7. Regulacja równomierności biegu jałowego  26
1.8. Adaptacja średniej wartości dawki wtrysku   27
2. Wykrywanie usterek w układach wtryskowych Common Rail   31
2.1. Wprowadzenie   31
2.2. Samodiagnostyka   31
2.2.1. Diagnostyka pokładowa OBD czy tester producenta?   33
2.2.2. Pamięć diagnostyczna   34
2.2.3. Wykaz parametrów bieżących   36
2.2.4. Test nastawników  38
2.2.5. Dopasowanie nowych części  38
2.3. Samodzielne wykrywanie usterek   39
2.3.1. Pomiar ciśnienia paliwa w celu sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia   40
2.3.2. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy   49
2.3.3. Pomiar wydatku przelewu   50
2.3.4. Pomiar ciśnienia sprężania   57
2.3.5. Sprawdzanie ważniejszych czujników i nastawników za pomocą multimetru oraz oscyloskopu   58
2.3.5.1. Przyrządy pomiarowe   59
2.3.5.2. Sprawdzanie czujników   64
2.3.5.3. Czujniki układu wtryskowego Common Rail   69
2.3.5.4. Sprawdzanie nastawników   84
2.3.5.5. Pomiary parametrów obwodu świec żarowych   97
2.4. Schematy wykrywania usterek   100
3. Regulacja ilości powietrza w silniku wysokoprężnym   103
3.1. Recyrkulacja spalin   103
3.2. Sterowanie przepustnic zawirowania   109
3.3. Regulacja ciśnienia doładowania   111
3.4. Podwójne turbodoładowanie (układ twinturbo)   119
3.5. Pomiar zadymienia spalin   124
3.6. Schematy wykrywania usterek   127
4. Pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych   129
4.1. Budowa układów wylotowych z filtrem cząstek stałych   129
4.2. Regeneracja filtrów cząstek stałych   130
4.3. Obsługa filtrów cząstek stałych   133
Dodatek
Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami   141
D.1. Budowa układu wtryskowego z pompowtryskiwaczami   142
D.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami   144
D.2.1. Sprawdzanie obwodu hydraulicznego pompowtryskiwaczy  148
D.2.2. Sprawdzanie obwodu elektrycznego pompowtryskiwaczy   151
D.3. Montaż pompowtryskiwaczy   153
Skorowidz   157 

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Układy zasilania silników benzynowych i diesla,
Praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych. Szczegółowo przedstawiono procedury diagnostyczne i znaczenie kodów usterek w następujących układach: Bosch KE-Jetronic, Bosch KE Motronic, Bosch LH-Jetronic, Bosch Mono-Jetronic, Bosch Mono-Motronic, Bosch Motronic, Bosch EZ-K i EZ-L, Daihatsu EFi i Mpi, Fenix, Ford EEC IV i EEC V, GM/Delco Spi, GM Multec, Honda PGM-Fi, Hyundai Mpi, Isuzu I-Tec, Kia Egi, Lucas 11CU i 14CU, Lucas LH, Magneti-Marelli G5 i G6, Magneti-Marelli 8F i 8P, Mazda Egi, Mercedes-Benz HFM i PMS, Mitsubishi ECI-Multi, Nissan ECCS, Proton ECI-Multi i ECI-SEFi, Renix SPi i Mpi, Rover MEMS SPi i Mpi, Saab Trionic, Saab Direct Ignition,Siemens Bendix SEFi i Mpi, Siemens MS4.0, Simos, Simtec, Subaru MPFi, Suzuki EPi-SPi i EPI-MPi, Toyota TCCS, VAG MPi i MPFi, VAG Digifant, Weber-Marelli IAW.
Krzysztof Trzeciak
Poleć znajomemu
Nadawca:
E-mail znajomego:
Wiadomość:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Telefon:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Chcesz otrzymywać informacje o nowościach w naszym sklepie?
Wpisz swój adres e-mail!


:: Wybierz grupę ::



Nie jestem zainteresowany - zamknij komunikat

Wydawnictwo

Tło kategorie

Towar dnia

Motocyklowe instalacje elektryczne

Teraz 49,50 zł z VAT zamiast 52,50 zł

Wystaw Opinię