Katalog » Elektronika samochodowa , układy sterowania

Wydawnictwo

Towar dnia

Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej. Budowa, sprawdzanie, diagnostyka. Dostępne nowe wydanie

  • Wydawnictwo: WKiŁ
  • Dostępność: produkt niedostępny
  • Ilość stron 160
  • Format B5
  • Rok wydania dodruk 2012
  • Język polski

Cena: 57,70 zł z VAT
Stara cena: 63,00 zł

Praktyczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie zasobnikowych układów wtryskowych Common Rail, powszechnie stosowanych obecnie w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Opisano sposoby sprawdzania nie wymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Bardzo cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów Common Rail czołowych producentów (Bosch, Delphi, Siemens, Denso) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy. W dodatku do książki uwzględniono diagnostykę układów wtryskowych silników wysokoprężnych firmy Volkswagen wyposażonych w pompowtryskiwacze.
Odbiorcy książki: inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie średnich szkół technicznych o profilu samochodowym oraz użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w zasobnikowy układ wtryskowy Common Rail.

Spis Treści
Wstęp   7
1. Budowa układów wtryskowych Common Rail   11
1.1. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia   11
1.2. Regulacja wysokiego ciśnienia   12
1.3. Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia   17
1.4. Wtryskiwacze   19
1.5. Kompensacja tolerancji wykonawczych w układach wtryskowych Common Rail    23
1.6. Kalibracja dawki zerowej   24
1.7. Regulacja równomierności biegu jałowego  26
1.8. Adaptacja średniej wartości dawki wtrysku   27
2. Wykrywanie usterek w układach wtryskowych Common Rail   31
2.1. Wprowadzenie   31
2.2. Samodiagnostyka   31
2.2.1. Diagnostyka pokładowa OBD czy tester producenta?   33
2.2.2. Pamięć diagnostyczna   34
2.2.3. Wykaz parametrów bieżących   36
2.2.4. Test nastawników  38
2.2.5. Dopasowanie nowych części  38
2.3. Samodzielne wykrywanie usterek   39
2.3.1. Pomiar ciśnienia paliwa w celu sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia   40
2.3.2. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy   49
2.3.3. Pomiar wydatku przelewu   50
2.3.4. Pomiar ciśnienia sprężania   57
2.3.5. Sprawdzanie ważniejszych czujników i nastawników za pomocą multimetru oraz oscyloskopu   58
2.3.5.1. Przyrządy pomiarowe   59
2.3.5.2. Sprawdzanie czujników   64
2.3.5.3. Czujniki układu wtryskowego Common Rail   69
2.3.5.4. Sprawdzanie nastawników   84
2.3.5.5. Pomiary parametrów obwodu świec żarowych   97
2.4. Schematy wykrywania usterek   100
3. Regulacja ilości powietrza w silniku wysokoprężnym   103
3.1. Recyrkulacja spalin   103
3.2. Sterowanie przepustnic zawirowania   109
3.3. Regulacja ciśnienia doładowania   111
3.4. Podwójne turbodoładowanie (układ twinturbo)   119
3.5. Pomiar zadymienia spalin   124
3.6. Schematy wykrywania usterek   127
4. Pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych   129
4.1. Budowa układów wylotowych z filtrem cząstek stałych   129
4.2. Regeneracja filtrów cząstek stałych   130
4.3. Obsługa filtrów cząstek stałych   133
Dodatek
Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami   141
D.1. Budowa układu wtryskowego z pompowtryskiwaczami   142
D.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami   144
D.2.1. Sprawdzanie obwodu hydraulicznego pompowtryskiwaczy  148
D.2.2. Sprawdzanie obwodu elektrycznego pompowtryskiwaczy   151
D.3. Montaż pompowtryskiwaczy   153
Skorowidz   157 

weryfikator

weryfikator

Dopisz się do naszego NEWSLETTERA i bądź na bieżąco z ofertą sklepu

Chcesz otrzymywać informacje o nowościach w naszym sklepie?
Wpisz swój adres e-mail!

:: Wybierz grupę ::