Wydawnictwo
Towar dnia
Książka poświęcona jest lakiernictwu samochodowemu, a ściślej renowacyjnemu lakiernictwu samochodowemu
Wydanie 4 - 2010 rok. Do poprzedniego wydania z 2006r dodano suplement o lakierowaniu kolorowym - ChromaFlair i poprawiono dostrzeżone błędy.
"wytworzenie nowego pokrycia lakierowego lub nowej powłoki nawierzchniowej na całej powierzchni przedmiotu lub obiektu w celu uzyskania pierwotnego lub nowego efektu dekoracyjnego lub ochronnego pokrycia (powłoki) lakierowego
Karoserie i używane części z istniejącym lakierem mogą być użyte do ponownego lakierowania, gdy uszkodzony poprzedni lakier da się odnowić technicznie (i wizualnie).
Zadanie to jest znacznie trudniejsze, gdy mamy do czynienia z częścią nadwozia lub tylko poszczególnymi jego elementami podlegającymi lakierowaniu. Renowacja powłok jest więc zadaniem trudnym, a szczególnie trudnym, gdy chodzi o karoserię samochodu osobowego. Efektem końcowym pracy lakiernika winna być powłoka bardzo zbliżona do powłoki uzyskiwanej podczas fabrycznego lakierowania samochodów ? zarówno pod względem wyglądu, własności mechanicznych, jak i trwałości w okresie eksploatacji.
Wydanie 4 - 2010 rok. Do poprzedniego wydania z 2006r dodano suplement o lakierowaniu kolorowym - ChromaFlair i poprawiono dostrzeżone błędy.
Renowacja powłoki lakierowej to:
"wytworzenie nowego pokrycia lakierowego lub nowej powłoki nawierzchniowej na całej powierzchni przedmiotu lub obiektu w celu uzyskania pierwotnego lub nowego efektu dekoracyjnego lub ochronnego pokrycia (powłoki) lakierowego
Odnowienia lakieru na nadwoziu pojazdu (samochodu osobowego, ciężarowego, autobusu, motocykla) dokonuje się przeważnie z powodu jego uszkodzenia w wypadku drogowym (wymagającym przed lakierowaniem naprawy blacharskiej pojazdu ) w mniejszym stopniu z powodu zwykłego zużycia, które częściej dotyczy pojazdów szynowych i samojezdnych maszyn roboczych
Karoserie i używane części z istniejącym lakierem mogą być użyte do ponownego lakierowania, gdy uszkodzony poprzedni lakier da się odnowić technicznie (i wizualnie).
Zadanie to jest znacznie trudniejsze, gdy mamy do czynienia z częścią nadwozia lub tylko poszczególnymi jego elementami podlegającymi lakierowaniu. Renowacja powłok jest więc zadaniem trudnym, a szczególnie trudnym, gdy chodzi o karoserię samochodu osobowego. Efektem końcowym pracy lakiernika winna być powłoka bardzo zbliżona do powłoki uzyskiwanej podczas fabrycznego lakierowania samochodów ? zarówno pod względem wyglądu, własności mechanicznych, jak i trwałości w okresie eksploatacji.
Renowacja powłok lakierowych odbywa się przeważnie na zmontowanych pojazdach zawierających wiele części wrażliwych na działanie wysokiej temperatury. Dlatego też stosuje się materiały lakiernicze utwardzające się w temperaturze do 80?C.
Lakierowanie renowacyjne auta w zakresie technologii, używanych materiałów i narzędzi odbiega od tego stosowanego w fabryce przy lakierowaniu nowego pojazdu. Natomiast samo lakierowanie w dużej mierze jest sztuką i zależy od wielu cech indywidualnych lakiernika.
W finale całego procesu lakierowania renowacyjnego składającego się z przygotowania samochodu do renowacji, doboru materiałów lakierniczych i właściwych warunków ich nanoszenia, lakiernik jest osobą najważniejszą, od której zależy czy samochód będzie wyglądał ?jak nowy?.