Wydawnictwo
Towar dnia

Czujniki układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie i diagnozowanie za pomocą oscyloskopu
Teraz 55,01 zł z VAT
zamiast 63,00 zł
Poradnik diagnostyki samochodowej - pomiary oscyloskopowe Bosch FSA 720 740 750
Manual Bosch FSA 720 740 750
Liczba publikacji fachowych skierowanych do pracowników warsztatów samochodowych jest na naszym rynku wydawniczym niewielka. Dlatego z zadowoleniem należy przyjąć inicjatywę firmy BOSCH oraz panów Jerzego Gładyska i Michała Gładyska wydania ?Poradnika diagnostyki samochodowej. Diagnoskop silnikowy Bosch z serii FSA 7XX?. Co prawda głównym celem publikacji było opracowanie przewodnika po funkcjach pomiarowych diagnoskopu silnikowego FSA firmy BOSCH, aby ułatwić mechanikom i elektrykom samochodowym korzystanie z bardzo zaawansowanego technicznie urządzenia serwisowego, jednak treści zawarte w Poradniku są w pewnej części na tyle uniwersalne, że mogą okazać się przydatne dla każdego diagnosty.
Autorzy poradnika starali się poprowadzić czytelnika przez wszystkie fazy przygotowania i wykonania pomiarów z wykorzystaniem diagnoskopu, począwszy od badań diagnostycznych wszelkich układów zapłonowych, czujników, zaworów i wtryskiwaczy, a kończąc na rozruszniku i alternatorze. Rozdziały rozpoczynają się ogólnym opisem danej funkcji pomiarowej oraz informacjami na temat budowy i działania badanego elementu lub układu. Następnie omówione są warunki przeprowadzenia pomiaru i wskazówki podłączania sond pomiarowych. Kolejną pozycję stanowi algorytm wyboru funkcji pomiarowej z menu diagnoskopu FSA 720, 740, 750. Przykładowe schematy elektryczne zaczerpnięte z programu ESI[tronic] stanowią dużą pomoc w prawidłowym podłączeniu sond pomiarowych. Opisom towarzyszą zrzuty ekranowe z zarejestrowanymi, charakterystycznymi dla danej funkcji pomiarowej przebiegami oscyloskopowymi lub przedstawionymi w innej formie wynikami badań. Do wielu z nich dołączono ich interpretację dotyczącą typowych pomiarów, z którymi diagnosta ma do czynienia w codziennej pracy. Poradnik nie pokazuje wprawdzie, jak naprawiać konkretne marki samochodów, jednak będzie stanowił cenną pomoc w pracy z diagnoskopem wykorzystywanym w procesie wykrywania usterek.
Sylwetki autorów:
Inż. Jerzy Gładysek jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz
Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki i Automatyki. Od 1980 roku jest właścicielem firmy Gładysek Bosch Service w Krakowie. Pełni również funkcję dyrektora firmy Cartechnik. Prowadzi szkolenia z zakresu elektroniki samochodowej.
Mgr inż. Michał Gładysek jest absolwentem Politechniki Krakowskiej Wydziału Mechanicznego. Pracuje w firmie Gładysek Bosch Service na stanowisku specjalisty ds. systemów Common Rail, a szczególnie zajmuje się diagnostyką i naprawą wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy.
Poradnik został przygotowany z myślą o nabywcach diagnoskopu FSA.
Informacja o autorach:
Inż. Jerzy Gładysek
Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki i Automatyki, kierunek: Automatyka, rzeczoznawca z zakresu elektroniki pojazdowej. Autor artykułów publikowanych w pismach motoryzacyjnych z zakresu diagnostyki i funkcjonowania systemów wtryskowych silników benzynowych i wysokoprężnych.
Od 11 lat prowadzi szkolenia z zakresu elektroniki samochodowej, w tym obejmujące systemy zapłonowe, wtryskowe, układy klimatyzacji i diagnostyki systemów sterowania silnika itp.. Prowadził szkolenia dla firm między innymi: Robert Bosch Polska, Intercars, Automajster, Motozbyt, Volkswagen Motor Polska, Bordnetze Polska itd.
Od 1980 roku właściciel firmy Gładysek Bosch Service w Krakowie. Pełni również funkcję dyrektora firmy Cartechnik.
Mgr inż. Michał Gładysek
Absolwent Politechniki Krakowskiej, Wydział Mechaniczny, specjalność: Eksploatacja Pojazdów Samochodowych. Pracuje w firmie Gładysek Bosch Service na stanowisku specjalisty ds. systemów Common Rail, a szczególnie zajmuje się diagnostyką i naprawą wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy. Ponadto jest twórcą stron internetowych oraz grafiki komputerowej.
Oscyloskop samochodowy jak robić pomiary oscyloskopem w instalacji samochodowej.