Wydawnictwo
Towar dnia
Książka zawiera informacje, rady, pouczenia i wskazówki dotyczące zwiększania mocy silników spalinowych. Podstawowe wzory i przykłady obliczeń oraz zabiegi warsztatowe przekazane w bardzo przystępnej formie pozwalają zrozumieć zagadnienie tuningowania silników spalinowych wszystkich typów - tych starszej generacji ale także i najnowszej produkcji. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych tym tematem. Przejrzysta treść nie wymaga od czytelnika posiadania wiedzy z zakresu mechaniki.
Tuning. Zwiększanie sprawności silników spalinowych
Od autora:
Treść książki została opracowana na podstawie moich wieloletnich doświadczeń przy zwiększaniu mocy silników spalinowych stosowanych w motocyklach sportowych. Nauki pobierałem nie tylko u doskonałych fachowców pracujących w działach konstrukcyjnych polskich firm produkujących motocykle, również w Centralnym Ośrodku Doświadczalnym PZMOT. Wiedzę dotyczącą silników motocyklowych nowszej generacji pozyskiwałem także w specjalistycznych renomowanych firmach zagranicznych zajmujących się tuningowaniem silników do wyścigów motocyklowych najwyższej rangi.
Spis treści
WSTĘP
O czym jest ta książka
ROZDZIAŁ I
Ciekawe rozwiązania techniczne w silnikach dwusuwowych
ROZDZIAŁ II
Ciekawe rozwiązania techniczne w silnikach czterosuwowych
ROZDZIAŁ III
Ciepło
ROZDZIAŁ IV
Usprawnianie silników dwusuwowych. Stopień sprężania
ROZDZIAŁ V
Pojemność szkodliwa skrzyni korbowej
ROZDZIAŁ VI
Wielkości okien cylindra i ich wpływ na charakterystykę silnika
ROZDZIAŁ VII
Układ ssący silnika spalinowego
ROZDZIAŁ VIII
Układy wydechowe dwusuwowego silnika spalinowego
ROZDZIAŁ IX
Tłoki i pierścienie tłoka
ROZDZIAŁ X
Przepływ gazów przez gniazda zaworowe
ROZDZIAŁ XI
Krzywki zaworowe - czasy i wielkości kątów otwarcia zaworów
ROZDZIAŁ XII
Usprawnianie głowic silników czterosuwowych
ROZDZIAŁ XIII
Układy wydechowe silników czterosuwowych
ROZDZIAŁ XIV
Mechanizm korbowy silnika spalinowego
ROZDZIAŁ XV
Wyważanie wałów korbowych
ROZDZIAŁ XVI
Sprzęgła
ROZDZIAŁ XVII
4 KM z silnika Jawki 555
ROZDZIAŁ XVIII
4 KM z silnika S-38 (Komar)
ROZDZIAŁ XIX
10 lub 14 KM z silnika WSK125
ROZDZIAŁ XX
14-18 KM z silnika SHL M11
ROZDZIAŁ XXI
16 KM z silnika Jawy 250
ROZDZIAŁ XXII
19 KM z silnika Jawy 250
ROZDZIAŁ XXIII
24 KM z silnika Jawy 250
ROZDZIAŁ XXIV
25 KM z silnika Jawy 350
ROZDZIAŁ XXV
21 KM z silnika IŻ
ROZDZIAŁ XXVI
80 KM z silników Syreny i Wartburga
ROZDZIAŁ XXVII
24?27 KM z silnika Junaka
ROZDZIAŁ XXVIII
39 KM z silnika Royala Enfielda
ROZDZIAŁ XXIX
33 KM z silnika Fiata 126P