Katalog » Albumy, Historia

Wydawnictwo

Towar dnia

Paski Rozrządu ustawienia wersja 5 - jęz polski

Paski Rozrządu ustawienia wersja 5 - jęz polski

Teraz 336,00 zł z VAT
zamiast 519,00 zł

Polskie motocykle 1918-1945, wyd. 3

  • Wydawnictwo: WKiŁ
  • Dostępność: dostępny
  • Ilość stron 268
  • Okładka twarda
  • Format 295x246
  • Język polski

Cena: 56,00 zł z VAT

W okresie dwudziestolecia międzywojennego funkcjonowało w Polsce łącznie około 20 wytwórni motocykli, motorowerów i silników przyczepnych do rowerów. Oprócz słynnych, spotykanych po dzień dzisiejszy Sokołów, produkowano motocykle marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko cenionych przez kolekcjonerów, jak choćby MOJ, Perkun, Podkowa, Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM, czy Zuch. Historię tych motocykli, ich wytwórni i ludzi zaangażowanych w tworzenie polskich jednośladów, znajdzie Czytelnik w tej właśnie książce.
W jej kolejnym, trzecim wydaniu zamieszczono 30 nowych, unikatowych fotografii (m.in. motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I). Treść książki uzupełniono nowymi ustaleniami Autora, a dotyczą one większości opisywanych
konstrukcji. Całość stanowi skarbnicę wiedzy o polskich dokonaniach konstrukcyjnych i produkcyjnych na polu jednośladów w okresie II Rzeczypospolitej.


Jan Tarczyński - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, historyk, publicysta, dziennikarz, pasjonat starych pojazdów, w szczególności motocykli. Znany i ceniony w światku motocyklistów i miłośników pojazdów militarnych, współzałożyciel Fundacji Ochrony Zabytków Militarnych Polskiego Towarzystwa Historycznego w Wielkiej Brytanii. Autor kilkunastu książek m.in. Pojazdy Armii Krajowej w Powstaniu Warszawskim (książka dostępna w bibliotekach), Samochody osobowe Polski Fiat 508 i 518 i wielu artykułów prasowych.

Spis treści:

Od Autora /7

Zamiast wstępu  /9


CZĘŚĆ I
Motocyklizm w II Rzeczpospolitej  /19


Rozdział 1. Pierwsze polskie zamierzenia produkcyjne  /19


Rozdział 2. Rozwój produkcji seryjnej w przemyśle państwowym

                  i wytwórczość prywatna  /25


Rozdział 3. Motocykle w Wojsku Polskim  /48


CZĘŚĆ II
Motocykle, motorowery i silniki przyczepne  /59


Rozdział 1.
Motocykle produkowane na podstawie własnych
projektów  /59

Lech  /59

CWS M 55   /65

CWS M 111-Sokół 1000 M 111  /79

Sokół 600 RT M 211 /112

MOJ 130   /133

SM 98   /144

WNP 98   /144

Zuch 98 /144

Tornedo /151

Sokół 200 M 411 /155

Łucznik  /161


Rozdział 2.
Motocykle produkowane seryjnie z importowanymi
zespołami napędowymi  /164

Niemen R 75   /164

Niemen R 100   /164

Niemen 100 DS   /169

Niemen 100 DV Unit  /169

Niemen 125 DV   /169

Niemen 150 DV   /169

Wul-Gum-Prior  /173

Wuj-Gum 98   /173

Wul-Gum-l  /173

SHL 98 /176

Perkun 98 (100 P) /183

Podkowa 98 /190


Rozdział 3.
Motocykle prototypowe i produkowane w krótkich seriach
informacyjnych  /197

Choiński  /197

Wisła 75  /200

Lot   /201

CWS - JAP 1000   /202

Orlę 350  /207

SM 500   /210

MK 350   /217

CWS 600 typ T / 218

CWS M 111 typ T /221

Sokół 500 RS M 311 /223

Sokół 1000 M 121   /226

Sokół  600 RT M 231   /229

Perkun 125  / 230

Fabiański 75   /234

S-150 (Sokół 150?)   /237


Rozdział 4.
Silniki przyczepne do rowerów  /240

Kempisty  85   /240

Malcherek  50   /244

Fabiś   /246

Zakończenie  /247


Załącznik 1. Zestaw indywidualnego wyposażenia motocykla 
                  Sokół 1000
z przyczepką do rkm   /248

Załącznik 2. Szczegóły wyposażenia motocykla Sokół 1000
                   z przyczepką  /249

Załącznik 3. Dalsze losy Towarzystwa Fabryki Motorów
                   "Perkun" S.A.
w świetle dokumentów Zarządu  /252

Bibliografia /256

Indeks nazwisk  /258

weryfikator

weryfikator

Dopisz się do naszego NEWSLETTERA i bądź na bieżąco z ofertą sklepu

Chcesz otrzymywać informacje o nowościach w naszym sklepie?
Wpisz swój adres e-mail!

:: Wybierz grupę ::